Klachtenregeling
Tandheelkunde is een medisch beroep. Net zoals andere zorgverleners hebben tandartsen een wettelijke inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. De mens is immers geen machine die je met wat sleutelwerk weer repareert. Elk mens kan anders reageren op een behandeling. Daarnaast is het mond milieu een harde omgeving. Bacteriën, zuren, nootjes, etc. tasten de omgeving aan. Maar ook te hard poetsen en kauwen, het gebit slijt nu eenmaal.
Elke gelegde vulling, kroon, implantaat, etc. wordt bij ons op het unieke elementnummer vastgelegd. Zelfs per vlak (zeg maar noorden, oosten, zuiden of westen van de tand/kies). In één tand of kies komen vaker meerdere vullingen voor.
Garantie
In onze regelgeving is niets vastgelegd over garantie binnen de mondzorg. Als een behandeling niet het gewenste resultaat heeft zijn er in bepaalde situaties wel garantievoorwaarden van toepassing. Meer informatie leest u op onze pagina over de garantievoorwaarden.
Ondanks uiterste zorgvuldigheid kan de uitkomst van een behandeling nooit met volledige zekerheid worden voorspeld. Voor zover mogelijk zullen wij u vooraf van de risico’s op de hoogte stellen. Wij moeten hierbij zorgen dat u bijvoorbeeld niet onnodig pijn lijdt en dat de verrichtingen zo precies en nauwkeurig mogelijk uitgevoerd worden. Indien onverhoopt het resultaat afwijkt van de verwachting bekijken we toch graag of we het op een schappelijke, coulante manier kunnen oplossen.
Klachtenprocedure
1. Bespreek het persoonlijk met ons
Als tandartspraktijk streven wij naar de beste tandheelkundige zorg, naar een goed geïnformeerde en tevreden patiënt. Het kan een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig geïnformeerd of behandeld hebben. Als dat zo is vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Voor ons is het namelijk belangrijk te weten dat u een probleem heeft of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. Ook staan we open voor verbeteringen, dus feedback is zeker welkom!
U kunt contact opnemen met de praktijk via 0547-333782 of onze interne klachtenfunctionaris via 0299-451111
2. Neem contact op met de klachtencommissie
Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u gebruik maken van de klachtenregeling van Mondzorgpartners, de beroepsvereniging waar onze praktijk en onze tandartsen bij aangesloten zijn.
Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en uw tandarts bemiddelen, met als doel een oplossing te vinden.
Meld uw klacht bij de klachtencommissie van Mondzorgpartners via deze link Er is iets mis gegaan of telefonisch 035-2031585
Wanneer u er samen niet uit komt, kan een klacht uiteindelijk worden voorgelegd aan een geschilleninstantie.
klachtenfunctionaris van de beroepsorganisatie begeleidt u in het traject.j
3. Feedback is altijd welkom
Als tandartspraktijk staan wij altijd open voor feedback. Heeft u een opmerking, of een idee, waarmee wij ons voordeel kunnen doen? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via info@tandartspraktijkdemarke.nl